sobota 9. července 2011

Rybky Karibky

Caribe Fische LE

Datum vydání: 2.7.2011
Složení: 50% bavlna / 50% len
barva vláken tm.modrá a tyrkysová


Vel. 4  za 105.00 € 
Vel. 5  za 115.00 € 
Vel. 6  za 125.00 € 
Vel. 7  za 135.00 €





Padesátkový len v tyrkysové barvě? Už jen tahle stručná informace a mikronáhled v mobilu mi zvedl tep a zavětřila jsem povedený batohák. Mimochodem, bylo sobotní klidné poledne, venku se pomalu ani stéblo trávy nepohlo a já nejdřív myslela, že mám halušky, když jsem četla informaci o právě vyšlé nové limitce. To bylo snad historicky poprvé, co Didy něco vydal v sobotu.

Dneska, jen o pár dní později, dorazil šátek v celé své kráse, délce 4.48m a šíři 71.5cm. Po vyprání se šátek zdrcl na 4.14m a 70.5cm, váží 192g/m. Karibky patří mezi mnohočetky, rybek je požehnaně, a jsou veliké stejně jako u Karmínek. Na šátku je hodně lněných nopků, ale nepůsobí tak rušivě jako právě u Karmínek. Jejich milovnice mi snad prominou, ale připomínaly mi syrové rybí maso protkané krevními vlásečnicemi. To na mě bylo fakt moc, tak plavaly o dům dál ;)
Karibky mají bavlněnou tyrkysovou nit stejnou jako u Leanderu a druhé, lněné vlákno, je temně modré. Kdybych do tohla mohla Didy kafrat, tak bych navrhla tuhle modrou v trochu světlejším tónu, aby byl šátek trochu azurovější (asi tak jako na fotkách s bleskem). Nicméně i tak je to krásná barva a celkově krásný šátek.
Co se týká kvalit, ponosila jsem krátce nejdřív 3 a 1/2leťáka (něco kolem 17 kil) a poté Sama, ten dokonce v ledabylém batohu po chvilce usnul (no dobře, když fotíte v době spaní po obědě, nošenec obvykle usne v čemkoli ;)).
V současné době je pro nás kratší velikost na batoh naprosto dostačující, na DH nebo jiné vv úvazy by byl delší šátek zase až zbytečně hutný. Navíc je v batohu opravdu pohodlný i s těžkým dítětem. Jsem zvědavá, jak se bude zanášet a jak se vybarví - prozatím jsem nadšená a pevně doufám, že nadšení jen tak neopadne a se Samem si tenhle šátek na závěr jeho nosícího období (které se chtě nechtě nachyluje ke konci), hodně užijeme!


Jim Salvia


Jim Salvia mit Leinen LE
Datum vydání: 16.6.2011
Složení: 60% bavlna / 40% len
barva vláken listová zelená a nebesky modrá

Vel. 4  85.00 € 
Vel. 5  89.00 € 
Vel. 6  95.00 € 
Vel. 7  99.00 €



Ihned poté, co jsem prodala Agáve, které nám vloni v létě udělalo skvělou službu (ale které už bych na dvouleťáka ve velikosti 5 letos nevyužila), jsem střídavě litovala a netrpělivě čekala, jestli Didy vyjde s něčím, co by Agáve důstojně nahradilo. 

Skromná kritéria byla:
- musí být tenký, tenoučký, tenoulinký, vzdušný
- avšak pevný a nosný (= čili nejlépe s příměsí lnu)
- v pěkné, nejlépe pastelové barvě, to by byl milý bonus


A Bůh řekl: Budiž Jim Salvia! ;)


Už nevím, jestli Didymos vyslal nějakou indicii, ale tušila jsem, že JS bude tenký šátek (má 97.5g/m) a tak jsem ho vzala v délce 7, aby sloužil jak na vícevrstevné úvazy i pro mého muže, který měl Agave taktéž v oblibě. Když JS dorazil, hned mi padl do oka, ačkoli je škoda, že to není spíš double-face, protože obě nitky jsou moc pěkné: jedna je v pěkné listové zelené (bavlna, odstín jako u Auguri Gemelli) a druhá nebesky modrá (len, stejný odstín modři jako bavlněného vlákna u Roberta). V husté křížkové vazbě spolu barvy krásně ladí, hrají chvílemi víc do modra, pak zase do zelena a celkově působí tahle kombinace působí velmi svěže (zelená & modrá, pro blázna...).
Předností tohoto šátku je, že je v průměrném letním odpoledni suchý asi za hodinu, tak je vzdušný. Velice hladce se váže a dělá maličký decentní uzel se splývavými cípy. Vázala jsem opravdu pečlivě a dávala si pozor na každý sklad a záhyb, takže těžko říct, jestli to bylo precizním úvazem nebo šátkem, ale Sama jsem necítila v hammocku ani po půlhodině, během které jsme oběhli ranní pochůzky (řezník, noviny a zastávka v pekárně pro čerstvé rohlíčky). Po rozvázání jsme nebyli splavení a šátek se rychle provětral a byl suchý a ready na další použití. Nevýhodou - stejně jako u ostatních tenoučkých lnů - je, že se dost mačká, po každém navázání má šátek hotové plisé.

Každopádně tenhle Jim se mi moc líbí a ve správné délce ho považuji za skvělý letní šátek, ať už pro malé miminko, tak pro velké batole a moc se těším, až ho prověřím v pouštním podnebí nebo u moře.

1 komentář:

  1. Fi, skvěle jsi to napsala (jsem se i zasmála :o).

    Jinak jsem lapena též a 5 by byla skvělá. Konečně vysněný šátek a my už chodíme a nosíme sporadicky.

    Pa

    Lenka, ste326

    OdpovědětVymazat