čtvrtek 7. července 2011

Vlny Leander s hedvábím

Wellen Leander mit Seide LE
Datum vydání: 02.06.2011
Složení: 35% hedvábí / 65% bavlna (na cedulce je 70/30)
barva vláken tyrkysová a bílá


vel. 5 za 148 €
vel. 6 za 159 €
vel. 7 za 169 €


Po skvělé zkušenosti s hedvábíčky jsem se moc těšila na další novinku od Didy. Vzor vln a pěkné tyrkysové s příchodem léta - Didymos to nemohl načasovat líp! Už jsem se těšila, jak Vlny Leander vytáhnu na dovolenou a provětrám na plážích u Narbonne. 

Když jsem otevřela krabici se šátkem poprvé, byla jsem ještě pořád nadšená. Šátek vypadal skvostně. Pastelová tyrkysová barva v kombinaci s bílou, zajímavá vrstvená vazba typická pro Vlny a hodně lesku z hedvábí. Bomba!
Bohužel, hned po vyndání z krabice jsem začala tušit problém; šátek je veeeeelice lehký (112g/m) a - bez špetky přehánění - je na omak jako gáza. Což by však ještě samo o sobě nebyl problém; hedvábí je jinak pevné a nosné. Ale vazba u Vln je velice řídká a hedvábí je kluzké, takže vlákna po sobě kloužou a velice snadno dochází k rozestupům. Už během navázání jsem špičkou prstu udělala jeden slušný kráter a pod zadečkem se vazba taky trochu rozjížděla. Vypráním sice šátek trochu nabyl, nadýchal se a mezírky se zatáhly, ale problém s vazbou přetrvával, při manipulaci se dělaly nové defekty. Chvíli to vypadalo, že jsem jediná, kdo problém zaznamenal, ale už po pár dnech se v zahraničí začaly objevovat první stížnosti na totéž.  

A na to, jak byly Vlny původně ihned rozebrané (během tří minut) a opěvované, se taky začaly podezřele brzy objevovat v aukcích a na FSOT.  Tentýž problém byl údajně zaznamenán i u některých předchozích hedvábných vlnek - Aqua, Mátových a Bleděmodrých.

Abych ale šátek nezatratila, je potřeba říct, že je to určitě nádherný kousek, krásně se váže, je neuvěřitelně měkoučký, příjemný a vzdušný. Naprosto ideální na letní miminko. 

Rozestupy považuji spíš za estetické vady a nemyslím si, že by představovaly bezpečnostní riziko. Jen prostě od šátku čekám, že snese manipulaci bez bavlněných rukaviček a po rozvázání nevyžaduje resuscitaci ;) Kdo není tak pinktlich a má navíc odpovídajícího nošence (který nevypadá jak předškolák a nebere si do šátku knížečky a letadýlka jako Sam), jistě bude spokojený! ;)

Edit 9.12.2011: Dneska jsem narazila v inzerci na nošené Leander vlnky. To mi fakt stačí ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat