středa 6. dubna 2011

Přírodní pávi


Pfau-ecru mit Leinen LE
Datum vydání: 11.3.2011
Složení: 50% bavlna, 50% len
barva vláken režná (len), bílá, černá
Vel. 5 za 115.00 €
Vel. 6 za 125.00 €
Vel. 7 za 135.00 €





Budu se snažit být co nejobjektivnější a oprostit se od faktu, že se mi tenhle kuří vzor vůbec nelíbí, což je jistě čistě můj problém. Na svoji obranu dodávám, že vzhledem k předkům v Podkarpatské Rusi, Maďarsku, na východním Slovensku a blízkém Východě mám přezdobených folklórních motivů plné zuby a budu se k nim vracet zase až na stará kolena ;)

Nicméně na pávech jako takových je zajímavý třeba jejich mytologický význam a to, že se najdou v nějaké podobě na obývákové stěně každé druhé bavorské domácnosti, není projev tamního nevkusu. Pávi jakožto symboly krásy, štěstí, zdraví a dalších superlativ, do domu mají přinést totéž, co symbolizují. (Češi zase sbírají slony s choboty nahoru, tak nevím, co je lepší).


A teď k pávům přírodním.
Jsou díky nenápadné režné barvě decentní a pozor, ve skutečnosti vypadají o 100% lépe než na fotkách. Rozhodně mě teda hned na první pohled zaujaly dvě věci, které se mi navíc líbí čím dál tím víc - a to 1. naprosto originálně a precizně zpracované lemy, 2. báječný čtverečkovaný, jakoby oplatkový vzor mezi pávy. Přála bych si, aby se tyto dvě věci aplikovaly ještě na nějakých jiných vzorech/šátcích!
ty lemy mě berou...
Velikost 6 před vypráním měří 496 x 71 cm a váží 1093g, což dokazuje jejich ohromnou hutnost. Na omak jsou hrubí a velmi tlustí a nepruží tak, jak bych si přála. Bohužel nevím, nakolik se toto změní po vyprání, protože šátek u nás nezůstává. Testování mám ale povoleno, nová majitelka jedině vítá, že jí pomůžu s prvotním zanášením, tak se snažím, co mi můj čerstvý dvouleťák dovolí. Máme za sebou zatím více než hodinovou procházku po farmářských trzích, žádný náročný výkon.
Navázán jsme měli DH, který se mi obtížně skládal a utahoval, šátek je tuhý, protože v Didy některé materiály (mezi nimi právě len) před tkaním ošetřují bramborovým škrobem pro lepší zpracování, což má za následek typický mírný zápach (vůně) nových Didymosích šátků a jejich tuhost před prvním vypráním.
Na zádech nicméně úvaz držel, Samuel se neprověšoval, na ramenou byl přes svoji hrubost příjemný, i když teda mám poměrně tlustou mikinu, možná by mě neřezalo ani Indio April. Pruživý mi nepřišel ani po chvilce, velice mi připomíná tuhé pytlové 55% lny z podzimu, Azur a Moss. Ani jeden už nemáme, škoda, teď by se mi hodilo přesnější srovnání.

Závěr: Ač není mým šálkem čaje, paví šátek je rozhodně unikátní svým zpracováním, strukturou, vazbou i vzorem. Naprosto ideální pro batolata, jeden z nejnosnějších šátků.


PS: Pávi vyšli trošku v porodních bolestech - nejprve pár minut po uvedení LE spadl na Didy objednávkový systém, resp. web nebyl propojen s objednávkovým systémem online, v důsledku čehož přišlo do Didy víc objednávek, než bylo možné akceptovat. Patovou situaci ale Didymos vyřešil a obratem dal natkat druhou várku, aby uspokojil všechny objednávky. I tak to ale trvalo tři týdny, než byla uspokojena moje objednávka z 11.3. Pro úplnost dodávám, že obdobná situace byla i Granátových pavů, ti byli taky dotkáváni, aby byl uspokojen waiting list, nicméně nevím, že by příčinou byl technický problém, spíš zbyl materiál a tak se poptávka uspokojila. Didy to tak v minulosti udělal už několikrát a je to dobře, protože se tak omezí spekulace, což podle vyjádření Tiny Hoffmann leze na nervy i samotnému Didymosu.
Více o celé "paví" situaci na Twitteru ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat